top of page
Search

צבעים והמשמעות שלהם במיתוג העסק שלך



בחירת הצבע המתאים ביותר למותג שלכם חשובה לא פחות מבחירת השם.


צבעים נכונים שמשדרים את המסרים הנכונים יכולים לתרום רבות להצלחת המוצר שלכם.


הלוגו שלכם זה הדבר הראשון שהלקוחות שלכם יחשבו עליו כשהם יחשבו על העסק שלכם, ולכן כל הנראות שלו, כולל הצורה והצבע שלו, צריכים לגרום ללקוח שלכם להרגיש טוב.


לצבעים שונים יש השפעות שונות על המוח שלנו, דברים שונים שהם גורמים לנו להרגיש. לכן, מותגים מובילים משתמשים בצבעים שונים לשפת המותג שלכם, וזה לא מקרי.



כמעצבת גרפית, פעמים רבות לקוחות מבקשים ממני צבע מסוים למיתוג, בלי להתייחס למשמעות שלו. במצב כזה אני מסבירה ללקוח על המשמעות של כל צבע, ומייעצת לו מה הצבעים הנכונים למותג שלו לדעתי כאשת מקצוע בתחום. יש משמעות רבה גם לשילובי צבעים שונים מבחינת הקריאות שלהם והאם הם נעימים לעין.


לכן, רציתי לשתף כאן את המשמעויות של כל צבע, שכל בעל עסק שעומד בפני תהליך מיתוג, יוכל לבחור את צבעי המותג שלו בצורה מושכלת.



צהוב

צהוב זה הצבע של השמש, של יום בהיר. לכן, הוא מעוררה תחושות של אופטימיזם, בהירות, חמימות, חיוביות וקיץ. צהוב הוא גם צבע עשיר שמזכיר אוצר. צהוב הוא גם צבע מאוד בולט לעין, ומיתוג עם צבע צהוב ימשוך יותר תשומת לב.












כתום

כתום זה צבע בולט וקצת צעקני, שמשדר נעורים, התלהבות, יצירתיות ואנרגיה. הוא צבע חזק שמושך את העין אך פחות אגרסיבי מאדום למשל, לכן מותגים רבים משתמשים בו כדיי למשוך את העין בצורה נעימה. כתום הוא גם צבע שידידותי לילדים בגלל המשמעויות של היצירתיות והאנרגיה, והרבה מותגים שפונים לצעירים (כמו פאנטה וניקלודיאון) משתמשים בצבע הכתום.















אדום

לצבע אדום יש כמה משמעויות. מצד אחד זהו צבע של תשוקה, התרגשות, רומנטיקה וחום, ומצד שני הוא צבע של דחיפות, תמרורי עצור ואזהרות. המוח יכול לקלוט כל אחד מהמסרים האלה כשהוא נתקל בצבע האדום, ומשמעות המסר שייקלט לרוב יהיה תלוי במשמעות הנוספת של הצורה שנראה. בתוך האדום נמצא גם צבע הבורדו שמשדר אצילות ומלכותיות.






ורוד

ורוד הוא צבע שמתקשר לנשיות, לכן הוא יעורר בנו תחושות של רוך, מתיקות, נעימות ורוגע. זה צבע שמתקשר גם לשובבות ומיניות, מותגים שפונים בעיקר לנשים או בנות צעירות ישתמשו בצבע הורוד.











סגול

סגול הוא צבע מלכותי שגורם לתחושה של עושר, שפע חוכמה ורוחניות. הוא גם צבע שנתפס קוסמי ומסתורי, ומתקשר לדמיון ולחלל. מותגים שהמסר שלהם מתקשר למשהו יוצא דופן, לא רגיל, משתמשים הרבה בצבע הסגול כדיי להעביר את התחושה הזאת.









כחול

לצבע כחול יש גוונים רבים שיש להם כמה משמעויות שונות. כחול מזכיר טבע – ים ושמיים, לכן הוא צבע שמעורר בנו תחושות של רוגע והרמוניה. בנוסף, בגלל שהים והשמיים הם גדולים ואינסופיים, הצבע משדר גם עוצמה, אמינות, שלווה. מותגים רבים שרוצים לשדר אמינות ללקוחותיהם משתמשים בצבע הכחול בגווניו השונים. כחול זה צבע דיי בטוח בשימוש במותג, אך יש לזכור שזה צבע שמותגים רבים פונים אליו ולכן הוא יהיה קצת פחות בולט לעין, ופחות זכיר.





ירוק

ירוק הוא הצבע של טבע פורח, לכן הוא מעורר תחושות שלווה, צמיחה, גדילה, טריות, רעננות. מותגים רבים בתחום המזון ובתחום איכות הסביבה נוטים להשתמש בצבע הירוק כדיי לשדר את המסרים הנ"ל ללקוח.


















חום

חום הוא צבע של אדמה ועץ לכן הוא מעורר בנו תחושות של שורשיות, שייכות, ביתיות, בטחון. הוא גם מעורר בנו תחושות של נוסטלגיה וזכרון.













אפור

מכיוון שאפור הוא גוון שנמצא בין שחור ללבן, הוא מתקשר לגמישות, נייטרליות ואיזון. עלולות להיות לו קונוטציות שליליות בהקשר של דכאון ואובדן, ולכן גם בצבע הזה יש להשתמש בצורה נבונה.













שחור

שחור זה צבע נפוץ בעולם השיווק. הוא משדר מסתורין, כוח, אלגנטיות ותחכום. בהקשרים מסוימים שחור יכול גם לעורר כעס או עצב, לכן יש להשתמש בו בצורה נכונה.













לבן

לבן הוא צבע נקי וטהור ולכן הוא מתקשר לתחושות של טוב, תמימות, נקיון, ענווה. יש להיזהר משימוש מרובה בצבע הלבן כי הוא יכול גם לשדר סטריליות וקור. בצבע הלבן משתמשים ברוב כצבע מלווה ולא צבע עיקרי של מותג.










לסיכום

על אף שלכל אדם יש משמעות שונה לכל צבע – במוח של כולנו ישנם קווים מנחים לפירוש צבעים, שדומים אצל כל בני האדם. יש גם הקשר תרבותי שצריך להתייחס אליו, כי במדינות שונות יש משמעויות שונות לצבעים שונים, לכן יש לשים לב מי קהל היעד.

כעת שלמדתם על משמעות צבעים במיתוג, הגיע הזמן ליישם את זה במיתוג שלכם. יש צבעים שמשתמשים בהם הרבה בסוגים שונים של עסקים (לדוגמא ירוק בהקשר של בריאות, ורוד בהקשר של מותגים לנערות ועוד) אך אינכם חייבים להיות כמו כולם, ודווקא שימוש בצבעים מיוחדים ומפתיעים עשוי לבדל אתכם מהמתחרים שלכם.

171 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page